torsdag 12 april 2012

Fyra månader senare.

Det är med glädje jag kan visa er två av köksstolarna som nu är klara. Alla fyra minsann. Det har tagit mig fyra månader, då jag gått och längtat efter att få påbörja något annat. Är väldigt nöjd med resultatet och nu är det endast köksbordet kvar, men det får vänta till att jag kan hålla på utomhus. Tycker om ryggstödet på de här stolarna och det finns äldre stolar som liknar dessa som jag gärna skulle tänka mig att fynda på en loppis. Stolarna var i furu och har först slipats och sedan målats tre gånger med Beckers Antikvit.
Vad tycker Ni om resultatet?
Bakom stolarna kan ni skymta ett pottskåp som jag har köpt på auktion. Min fina sambo håller på att laga det, så att jag kan slipa, putsa och måla det. Något annat nytt är att där har vårat kylskåp varit tidigare, eller det var rättare sagt de innan som hade ställt det där. Mitt i ingenstans kändes det som och så var det en hatthylla innanför det. Nu är hatthyllan borttagen och kylskåpet har flyttat till hörnet och det blev så bra. Ett stort kök, blev ännu större. Där pottskåpet står ska det nu in en skänk som är under målning samt två hyllor ovanför det.

9 kommentarer:

  1. Men vad fint det blev. Vitt är ju så otroligt fint, har verkligen blivit lite vit tokig. Hemma hos mina föräldrar har de också målat de mesta vitt som förr var i furu och det gör sådan otrolig skillnad. Hoppas allt är bra med er! Kram

    SvaraRadera
  2. Jättefint Sandra!
    Visst gör det stor skinnad i köket med så små medel?! Är också sugen på att måla och fixa nu när det börjar bli vår. Jag har i ett år funderat på att måla kökssoffan vit. Kanske det får bli av i vår?! Kramar Mirja

    SvaraRadera
  3. så fina de blev!! det är något som jag ångrar, att jag inte letade efter fina gamla stolar till vårt köksbord. jag tycker de är fina som vi har nu med, men det är en sådan charm med äldre så är det bara. Men men får väll vänta ett år eller två och sen kanske köpa lite nya gamla stolar att måla om! Ska bli spännande att se mer av pottskåpet sen! Ha en härlig fredag nu!

    SvaraRadera
  4. Så fina stolar! Jag har ett par här hemma som jag planerat måla om. Det har bara inte blivit av än. Men nu fick jag extra inspiration! :)

    SvaraRadera
  5. jättefina stolar, förstår att du lagt ner mycket arbete på dem. Men det känns ju så bra när man har gjort arbetet ordentligt även om det tar lite tid. Bra jobbat!
    /Linda

    SvaraRadera
  6. Hej Sandra,

    fina stolar!

    //Lina Beckers färg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack och vad roligt att ni hittade hit :)

      Radera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.