fredag 25 maj 2012

den där tävlingsinstinkten.

Har så många bilder som ligger som jag vill visa er från senaste tiden, men vädret gör att jag gärna inte sitter framför datorn, så de får komma lite eftersom. Även ni är säkert ute och njuter av solen. Det var så trevligt i går kväll på tävlingen och vilken folkfest det blev med det fina vädret, kanske lite varmt för löpning, men ändå så fint. Och jag är otroligt nöjd över min insats. Det var en otroligt tuff, men väldigt rolig bana och vinnaren i herrklassen sa att det var den tuffaste 10 km bana han sprungit. Tiden blev 47.39 och med placering 13 av 272 damer, så gav jag mig en stor klapp på axeln. Mitt huvud höll hela vägen och det var längesen jag kände den tävlingsinstinkt jag hade. Det gick enkelt att nöta uppför alla backarna och när jag märkte att andra damer sackade, så kunde jag enkelt kliva förbi. Det ni! Det är en otroligt motiverande känsla. Vid 7 km hade jag krampkänningar i höger baksida, men som släppte när jag sänkte tempot och fick springa ut lite i en lättare utförslöpa. Kom inte hem med någon bil, men så spännande det var när de var några som hade en varsin nyckel därframme och fick kliva fram och se om den fungerade. Nervöst och vilken glädje att se hon som vann den. Det var den spontana lyckan. När vi kom hem och jag nattade Vilja somnade jag före henne och var helt slut och sov som en stock på överkastet i löparkläder. Kroppen mår bra i dag, men jag har en otrolig hungerkänsla. Nu laddar jag om för nästa tävling, eventuellt redan på söndag.

Tack till mina fina hjärtan för all hjälp i går och alla påhejningar. Jag hade tränat Vilja hela dagen på att säga ”heja mamma, heja mamma, lite fortare”. Och visst fick hon fram ”Heja” med ett stort leende eftersom hon faktiskt säger ”Teja”.

 
 Uppvärmning med Golds Gym.
 
 Sista biten in mot mål. Mycket trött, men väldigt nöjd.
Sand och grus är så roligt tycker Vilja och hon kan sitta i evigheter. Här hittade hon massor av grus, vilken lycka. Hon är så lättsam vår lilla fröken, hon var glad och nöjd hela kvällen.
 
 Vi var många som njöt av solen på läktaren efter loppet.
 Soldyrkare.
KÄRLEK.

7 kommentarer:

  1. Oj, så bra jobbat!! Grattis till en otroligt bra placering, jag är imponerad!

    SvaraRadera
  2. ja dagar som dessa med så fint väder så vill man ju vara inne så lite som möjligt!
    men oj 13 av 272 är ju galet bra, så duktigt du är!! förstår att du är hemskt taggad inför nästa tävling nu! ha en toppen fredag nu i solen! kram

    SvaraRadera
  3. Grattis, vad bra gjort! Vilken energi du verkar ha Sandra som fixar jobb, träning och en liten tjej så galant. Inspirerande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, det var väldigt fint skrivet av dig. Hoppas att du har fått en bra start på en ny vecka. Kram från Sandra

      Radera
  4. Stort grattis till den fina placeringen, grymt jobbat.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Tack i massor alla ni! Ni är guld värda!

    SvaraRadera

Tack för din kommentar och ha en fin dag.